Dugaan Allah

Heyyo dan Assalamualaikum readers :)
Mungkin sudah tiba masanya untuk Ira melepaskan dia. Ataupun mungkin hanya ujian dalam perhubungan. Taktahulah apa nak cakap :) Insyallah dengan kuasa Allah Ira boleh bertahan. Apa yang berlaku ya selama ini ? Hm , tiada yang mengejutkan cuma ada sedikit tersalah faham diantara kami. Apa yang Ira boleh cakap ialah tinggal beberapa hari lagi hubungan kami menjangkau satu tahun.
ya allah.....seandainya telah engkau catatkan...dia milikku tercipta buatku..satukanlah hatinya dengan hatiku...titipkanlah kebahagiaan antara kami...agar kemesraan itu abadi...dan ya allah...ya tuhanku yang maha mengasihi...seiringkanlah kami melayari hidup ini...ketepian yang sejahtera dan abadi...tetapi ya allah..seandainya telah engkau takdirkan..dia bukan miliku..bawalah ia jauh dari pandanganku..luputkanlah ia dari ingatan ku..dan peliharalah aku dari kekecewaan..serta ya allah yatuhanku yang maha mengetahui..berikanlah aku kekuatan..melontar bayangnya jauh ke dada langit..hilang bersama senja nan merah..agar ku bisa bahagia..walaupun tidak bersama dengannya...dan ya allah yang tercinta..gantilah yang telah hilang..tumbuhkanlah kembali yang telah patah..walaupun tidak bersama dengan dirinya...ya allah ya tuhanku...pasrah kan lah aku dengan takdirmu..sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan..adalah yang terbaik buat ku...kerana engkau maha mengetahui..segala yang terbaik buat hamba mu ini...ya allah cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemelihara ku..di dunia dan di akhirat...dengar lah rintihan dari hambamu yang daif ini...jangan engkau biar kan aku bersendirian...di dunia ini mahupun akhirat..menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran maka kurnia kan lah aku seorang pasangan yang beriman...supaya aku dan dia sama-2 dapat membina kesehjateraan hidup...kejalan yang engkau redhai...dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh...Amin yarabbal A'lamin...

Hm, doakan Ira dengan dia okay okay je eh :(

2 comments:

iehahfarihah said...

insyaallah kalau ada jodoh x kemana..perancangan Allah tu kan sebaik-baik perancangan..bukan dengan dia pun, insyaallah Allah dah tetapkan awak dengan yang lebih baik dari dia..

Nur Syakirah said...

@iehahfarihahhmm , thank you for the nasihat :) Amin, Insyallah

 
...
Diubahsuai sendiri dengan bantuan otai otai blogger yang lain. Terima kasih kerana sudi menjejakkan jari di sini