29 Tanda Si Dia ada Gugurl baru




Meh nak kongsi sikit dengan korang pasal ni . better watch out kay :)





1. Mendadak beri perhatian
Contohnya, sebelum ni si dia tak pernah pun menemani korang menaiki bas atau berjalan kaki sehingga selamat sampai di rumah, tapi kali ni sebaliknya pula. Nampak  begitu bersungguh-sungguh bahkan tiba-tiba sahaja membelikan korang pelbagai hadiah sedangkan pada hari tersebut bukan tarikh yang istimewa pun. Boleh jadi juga, tidakan luar biasa dan pelik ini lahir daripada perasaan bersalahnya kerana telah menduakan cinta korang tu.

2. Sikit-sikit nak gaduh!
Dengan situasi sebegini, si dia mempunyai alasan untuk marah pada korang dan mempunyai alasan kukuh kenapa hatinya mula berpaling pada perempuan lain. Kononnya tidak faham antara sama lain! Memang terbaiklah!

3. “Asyik-asyik I je yang kena faham”
Si dia sering kali mengulangi ayat tersebut setiap kali bertikam lidah, bahkan pernah juga menyatakan hasrat untuk putus! Paling menyakitkan hati si dia turut mempersoalkan bagaimana kehidupan masa depannya jika perhubungan tersebut diteruskan. Padahal si dia sudah mempunyai agenda tersendiri untuk hidup bersama perempuan lain.

4. Masa bertemu : terlalu singkat
Sedangkan korang hanya berpeluang untuk berjumpa seminggu sekali. Itupun semasa weekend. Takkan  si dia tak rindu?

5. Selera muzik berubah
Si dia yang dikenali meminati muzik rock, kenapa alih-alik genre muziknya sudah bertukar kepada sentimental. Haishh! Boleh jadi juga akibat terpengaruh dengan GF barunya yang menyukai irama sentimental la tu!

6.  Mengutuk perempuan yang tak dikenali
Si dia bermati-matian berusaha mengutuk perempuan-perempuan yang memakai eye liner tebal, nampak macam hantu la, tak cantik langsung dan sebagainya, sedangkan GF barunya lah yang bermekap seperti itu. Alahai..poyonya mamat ni!

7. Ada-ada je yang tak kena
Terutama yang berkaitan dengan penampilan korang seperti gaya rambut, pakaian, kasut dan juga beg tangan. Ada-ada sahaja yang tak kena di matanya. Maklumlah, dah ada yang baru, mata dan hatinya sudah tertumpu pada keindahan yang lain.
8. Wallpaper neutral
Suatu ketika dahulu, foto mesra korang dan si dia yang selalu menghiasi wallpaper handphonenya, tetapi sekarang si dia hanya set wallpapernya dengan gambar super bike atau kereta kegemarannya. Bahkan, koleksi gambar korang di handphonenya juga turut dihapuskan dengan alasan biarlah memori handphonenya tidak penuh. Begitu juga folder gambar korang di facebook di set private. 

9. Silent
Tiba-tiba sahaja handphonenya ditetapkan silent mode. Si dia berusaha menghidari mengangkat telefonnya saat menerima panggilan GF barunya di depan korang. 

10. Menjadi menggelabah
Apabila terlupa untuk silent telefon, si dia kelihatan menggelabah atau cuak semasa menerima panggilan telefon. Sama ada si dia akan menjauh untuk menjawab telefon tersebut, reject atau dibiarkan sengaja tanpa diangkat. Bila ditanya daripada siapa, pasti si dia akan cakap panggilan daripada parents.

11. Susah dihubungi
Jika dahulu,korang tidak boleh dipisahkan walau sesaat pun, 24 jam pasti telefon tidak pernah sunyi tanpa panggilan dan sms daripada si dia tetapi sejak kebelakangan ini, ada masanya si dia tidak mengangkat telefon. Membalas sms pun mengambil masa yang lama. Tidak seperti biasa!

12. Sent item : 0
Sentiasa menghapuskan sms yang dikirimnya. Begitu juga dengan call history nya. Secara logiknya, mengapa perlu di delete, jika tiada apa yang perlu disembunyikan? 

13. Jarang berhubung
Selalunya, sehari sampai 3 kali nama si dia muncul di skrin handphone, sekarang paling baik pun cuma sekali sehari. Ada masanya sunyi tanpa panggilan si dia.

14. Sentiasa sangsi
Sedangkan korang bercakap secara umum dan tidak menuding jari kepada si dia pun tetapi kenapa si dia terasa? Siapa makan cili dia lah terasa pedasnya, kan?

15. No more :
“I LOVE YOU” kerana kenyataannya memang si dia tidak merasakannya lagi.

16. Menuduh balik!
Aikk..tak ada ribut, tak ada hujan! Tiba-tiba si dia menuduh korang yang curang dan mempunyai lelaki lain! Padahal semua tu si dia punya angkara!

17. Seronok dengan kawan-kawan
Kebelakangan ni, si dia lebih senang menghabiskan waktunya bersama kawan-kawan berbanding korang. Sedangkan sebelum ni korang adalah segala-galanya buat si dia. Tak ubah macam belangkas!

18. Mempunyai aktiviti baru
Jadualnya dikatakan begitu padat sehingga ingin selitkan sedikit masa dengan korang pun tiada. Si dia juga tidak pernah mengajak korang untuk turut serta aktiviti bersama kawan-kawannya. Boleh jadi aktiviti yang direncanakan sebenarnya dating bersama GF barunya.

19. Property korang ghaib
Misalnya, keychain yang selalunya menghiasi kunci rumah atau beg sekolahnya sudah tiada kelihatan. Siap-siap sudah dibuangnya. 

20. Bertukar kerjaya sebagai polis pencen
Sehingga pening kepala korang untuk menjawab setiap persoalannya yang ingin tahu semuanya tentang aktiviti korang. Si dia mula mengongkong hidup korang supaya tidak keluar bersama kawan-kawan di shopping complex. Kononnya cemburu apabila korang menghabiskan masa bersama kawan-kawan sedangkan hakikat sebenarnya takut terkantoi!

21. Aroma lain
Entah bajunya ke ada aroma lain yang tidak familiar dengan hidung korang. Haa..sama ada si dia sudah mula memakai perfume atau mungkin sudah menukar perfume mengikut taste GF barunya ataupun mungkin aroma ‘madu’ korang tu. Hati-hati ye!

22. Selalu menolak
Susah betul nak diajak menonton wayang walalupun pada hujung minggu. Ada je alasan yang diberikan untuk menolak ajakan korang sehingga cerita yang ingin ditonton pun sudah habis tayangannya.

23. Hobi berdandan
Perfume baru, potongan rambut baru, baru baru. Dalam kata lain, si dia sedang upgrade penampilannya. Kemungkinan besar si dia ingin tampil hebat di depan GF barunya itu seperti semasa si dia cuba menawan hati korang dulu.

24. Korang disembunyikan
Misalnya tidak pernah mengajak korang bertemu kawan-kawannya atau ke acara birthday party kawan-kawannya. Mungkin kerana ‘madu’ korang tu merupakan kawan sekolahnya.

25. Online memanjang
Jika korang yang sentiasa online dikatakan gatal dan melayan lelaki lain, tapi kalau si dia yang online tidak mengapa pulak. Mustahil hanya untuk bermain online game. Sah-sah sibuk dok layan GF barunya!

26. Salah sebut nama
Semasa berbual dengan korang ntah macam mana boleh tersasul nama perempuan lain. Jika sekali, boleh dimaafkan lah tapi jika lebih daripada tiga kali? Ha..patut dicurigai!

27. Ganti password
Although korang tak pernah minta, si dia percaya memeberikan password facebook dan twitternya tapi sekarang bila korang try login, ERROR!! Wow! Ternyata si dia sudah menukar pasword. Mesti ada sesuatu yang disembunyikan ni.

28. Kata hati
Seorang perempuan sememangnya dilahirkan dengan kata hati yang kuat. Korang boleh perasan perubahannya walaupun hanya sedikit. Saat si dia berubah, korang perlu curiga. Percaya firasat korang tak pernah salah. Kerana itu, kita perlu percaya pada kata hati.

29. Layanan tawar & cepat ‘sentap’
Korang sedaya upaya mewujudkan suasana sweet seperti melukis di tangan “I still miss u here” dan menunjukkan kepada si dia. Malangnya yang keluar daripada mulutnya, “So?” woo..bikin hati panas, tapi kalau si dia bersikap sedemikian tak apa pulak. Cubalah kalau kita yang cakap macam tu, walaupun sekadar ingin bergurau uihhh..bukan main lagi si dia akan ‘sentap’!
Kalau dah ada tanda-tanda macam ni , baik korang selidik . Tapi ingat ! Jangan main sergah tak tentu pasal je tauu :D

credit :

4 comments:

Nadiaafarhanaa said...

harap2 nanti dapat si "dia" yang setia ^______________^

Syazhr said...

Nadia , Aminn ! Insyallah :)

Unknown said...

Me in that situation . So sad . :'[

Syazhr said...

Yaya , aloo relaks dulu ye .cuba slowtalk dgn si dia eh :')

 
...
Diubahsuai sendiri dengan bantuan otai otai blogger yang lain. Terima kasih kerana sudi menjejakkan jari di sini